Współczesne, złożone elektroniczne systemy w pojeździe wymagają precyzyjnego sterowania. Mikrokomputery sterujące oraz sterowniki pobierają precyzyjne informacje z czujników zamontowanych w pojeździe i za pomocą nastawników i elementów wykonawczych realizują funkcje wymagane przez użytkownika pojazdu. Dzięki temu pojazd porusza się efektywnie i ekonomicznie przy niskim poziomie emisji szkodliwych zanieczyszczeń.

01

W naszej ofercie znajda Państwo:

  • sondy Lambda- służące do pomiaru zawartości tlenu w spalinach. Zaletą tej sondy jest przede wszystkim długa żywotność i niezawodne działanie oraz idealne dopasowanie do silnika. W ofercie znajdują się następujące rodzaje sond lambda:
    – palcowe LSH,
    – planarne LSF,
    – szerokopasmowe LSU,
    – uniwersalne,
  • przepływomierze- zapewniają optymalne osiągi i niska emisję zanieczyszczeń,
  • czujnik kąta obrotu- stosuje się go:
    – przy pomiarze kata skrętu kierownicy,
    – przy pomiarze kąta otwarcia zaworu dławiącego decydującego o dawkowaniu paliwa,
    – przy pomiarze stopnia otwarcia drzwi i okien,
    – przy pomiarze kąta w układach pomiarowych i kontrolnych,
  • czujnik prędkości kątowej- stosuje się przy pomiarze prędkości kątowej i przy przyspieszeniu poprzecznym dla stabilizacji toru jazdy (w samochodach ciężarowych, pojazdach rolniczych i leśnych) oraz przy pomiarach dla systemów nawigacji samochodowej,
  • czujnik prędkości obrotowej- mierzy prędkość kątową koła i przekazuje dane do modułu ESP/ABS,
  • czujnik wałka rozrządu- rozpoznaje położenie wałka rozrządu dla dokładnego określenia optymalnego momentu wtrysku,
  • czujnik wału korbowego- ma zastosowanie przy pomiarze prędkości obrotowej wału korbowego, pozwalającej na optymalne wyznaczenie momentu zapłonu,
  • czujnik spalania stukowego- stosuje się w detekcji spalania stukowego, tak aby było możliwe zapobieganie jego powstawaniu,
  • czujnik Hall’a wału korbowego- stosowany przy pomiarze prędkości obrotowej wału korbowego oraz przy bezdotykowym pomiarze objętości i kątów,
  • czujnik różnicy ciśnień- mierzymy nim ciśnienie w przewodach paliwowych,
  • czujnik ciśnienia bezwzględnego- dotyczy pomiaru ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym oraz pomiaru ciśnienia doładowującego dla optymalnego doboru dawki wtryskiwanego paliwa,
  • czujnik wysokiego ciśnienia- stosuje się go podczas pomiaru:
    – ciśnienia paliwa w silnikach Diesla w układach Common Rail,
    – ciśnienia paliwa w silnikach benzynowych w układach wtrysku bezpośredniego,
    – ciśnienia płynu hamulcowego,
  • czujnik temperatury- mierzy temperaturę zewnętrzną i wewnętrzną, kontroluje temperaturę klimatyzacji orz temperaturę w przestrzeni pasażerskiej, sterują praca chłodnicy i termostatu, mierzy temperaturę oleju smarującego, mierzy temperaturę silnika.