Wiele urządzeń w samochodzie wymaga przekazania napędu z koła pasowego. Pompa cieczy chłodzącej, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wspomagania – to tylko niektóre z nich. Dla bezpiecznego i niezawodnego przeniesienia napędu, paski napędowe muszą mieć wysoką wytrzymałość mechaniczną, jak również wysoką odporność cieplną i chemiczną.

17

Paski klinowe
Paski klinowe Bosch są przeznaczone do napędu mniej rozbudowanego osprzętu silników spalinowych. Do ich produkcji używa się wstępnie rozciągniętych cięgien poliestrowych, dzięki czemu uzyskano mniejszą rozciągliwość.

18

Zalety:

  • większe przebiegi- dzięki obniżonej rozciągliwości,
  • niezawodność, trwałość i bezpieczeństwo w wyniku zastosowania wysokiej klasy materiałów,
  • spowolniony proces starzenia się materiałów w paskach o uzębionej dolnej części.

Paski klinowe wielorowkowe

Paski wielorowkowe jedno- i dwustronne są stosowane do napędów standardowych i serpentynowych w nowoczesnych silnikach. Paski te są wytrzymałe dzięki zastosowaniu wysokiej jakości kauczuków syntetycznych EPDM i wzmocnień ze specjalnych włókien.

19

Zalety:

  • przystosowane do dużych prędkości obrotowych,
  • duża stabilność poprzeczna paska dzięki wzmocnionemu grzbietowi paska,
  • niska rozciągliwość i duża wytrzymałość na rozciąganie dzięki cięgnom poliestrowym.

Paski napędowe Elastic

20
Paski wieloklinowe Elastic są wykonane z syntetycznego kauczuku. Występujące drgania napędu są tłumione przez elastyczne i wyjątkowo obciążalne kordy Hightech, odporne na obciążenia udarowe.

Zestaw Elastic Tool Kit

21

Zestaw Elastic Tool Kit to uniwersalne narzędzie, odpowiednie dla niemal wszystkich modeli pojazdów. Umożliwia on szybki i prosty montaż paska.

Paski rozrządu

22

Układ rozrządu stanowi jeden z ważniejszych podzespołów silnika. Odpowiada on za synchronizację pracy zaworów dolotowych oraz wylotowych z układem korbowo-tłokowym silnika. Zawory dolotowe doprowadzają powietrze do komory spalania, a wylotowe wyprowadzają spaliny do układu wydechowego. Szybkość i precyzja działania tych elementów przekłada się na niezawodność i osiągi silnika.

Zalety:

  • bezpieczeństwo pracy dzięki odpowiedniej dla silnika mieszance gumy i konstrukcji pasa,
  • wysoki komfort dzięki niskim drganiom,
  • odporność mechaniczna na rozciąganie dzięki zastosowaniu wzmocnień kordu z odpowiednio skręconych, wytrzymałych włókien,
  • optymalne przenoszenie siły dzięki profilowi zębów odpowiednio dopasowanemu do danego silnika,
  • zapewniona ochrona zębów przed zużyciem ciernym dzięki tkaninie poliamidowej oraz dodatkowym powłokom poślizgowym.

Zestawy rozrządu

W ofercie znajdują się 3 zestawy:

  1. standardowy zestaw rozrządu zawierający pasek zębaty, rolki napinające i prowadzące, śruby, nakrętki i sprężyny,
  2. zestaw rozrządu z pompą cieczy chłodzącej, który zawiera pasek zębaty, rolki napinające i prowadzące, śruby, nakrętki i sprężyny,
  3. zestaw rozrządu z hydraulicznym napinaczem (dla pojazdów fabrycznie wyposażonych w hydrauliczny amortyzator napinający).

Zakup takiego pełnego zestawu pozwala uniknąć problemów podczas zamawiania części – pod jednym numerem zamówieniowym kryją się wszystkie części niezbędne do fachowej wymiany układu rozrządu.