Wiele urządzeń w samochodzie wymaga przekazania napędu z koła pasowego. Pompa cieczy chłodzącej, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wspomagania – to tylko niektóre z nich. Dla bezpiecznego i niezawodnego przeniesienia napędu, paski napędowe muszą mieć wysoką wytrzymałość mechaniczną, jak również wysoką odporność cieplną i chemiczną.
Paski klinowe
Paski klinowe Bosch są przeznaczone do napędu mniej rozbudowanego osprzętu silników spalinowych. Do ich produkcji używa się wstępnie rozciągniętych cięgien poliestrowych, dzięki czemu uzyskano mniejszą rozciągliwość.
Zalety:
- większe przebiegi- dzięki obniżonej rozciągliwości,
- niezawodność, trwałość i bezpieczeństwo w wyniku zastosowania wysokiej klasy materiałów,
- spowolniony proces starzenia się materiałów w paskach o uzębionej dolnej części.
Paski klinowe wielorowkowe
Paski wielorowkowe jedno- i dwustronne są stosowane do napędów standardowych i serpentynowych w nowoczesnych silnikach. Paski te są wytrzymałe dzięki zastosowaniu wysokiej jakości kauczuków syntetycznych EPDM i wzmocnień ze specjalnych włókien.
Zalety:
- przystosowane do dużych prędkości obrotowych,
- duża stabilność poprzeczna paska dzięki wzmocnionemu grzbietowi paska,
- niska rozciągliwość i duża wytrzymałość na rozciąganie dzięki cięgnom poliestrowym.
Paski napędowe Elastic
Paski wieloklinowe Elastic są wykonane z syntetycznego kauczuku. Występujące drgania napędu są tłumione przez elastyczne i wyjątkowo obciążalne kordy Hightech, odporne na obciążenia udarowe.
Zestaw Elastic Tool Kit
Zestaw Elastic Tool Kit to uniwersalne narzędzie, odpowiednie dla niemal wszystkich modeli pojazdów. Umożliwia on szybki i prosty montaż paska.
Paski rozrządu
Układ rozrządu stanowi jeden z ważniejszych podzespołów silnika. Odpowiada on za synchronizację pracy zaworów dolotowych oraz wylotowych z układem korbowo-tłokowym silnika. Zawory dolotowe doprowadzają powietrze do komory spalania, a wylotowe wyprowadzają spaliny do układu wydechowego. Szybkość i precyzja działania tych elementów przekłada się na niezawodność i osiągi silnika.
Zalety:
- bezpieczeństwo pracy dzięki odpowiedniej dla silnika mieszance gumy i konstrukcji pasa,
- wysoki komfort dzięki niskim drganiom,
- odporność mechaniczna na rozciąganie dzięki zastosowaniu wzmocnień kordu z odpowiednio skręconych, wytrzymałych włókien,
- optymalne przenoszenie siły dzięki profilowi zębów odpowiednio dopasowanemu do danego silnika,
- zapewniona ochrona zębów przed zużyciem ciernym dzięki tkaninie poliamidowej oraz dodatkowym powłokom poślizgowym.
Zestawy rozrządu
W ofercie znajdują się 3 zestawy:
- standardowy zestaw rozrządu zawierający pasek zębaty, rolki napinające i prowadzące, śruby, nakrętki i sprężyny,
- zestaw rozrządu z pompą cieczy chłodzącej, który zawiera pasek zębaty, rolki napinające i prowadzące, śruby, nakrętki i sprężyny,
- zestaw rozrządu z hydraulicznym napinaczem (dla pojazdów fabrycznie wyposażonych w hydrauliczny amortyzator napinający).
Zakup takiego pełnego zestawu pozwala uniknąć problemów podczas zamawiania części – pod jednym numerem zamówieniowym kryją się wszystkie części niezbędne do fachowej wymiany układu rozrządu.